Foto Jeanette Philipsen
24. november 2020, 14.40

A Christmas Weekend på Samsø

Pressemeddelelse, lagt på af John Reshaur Enevoldsen

Jo - det er sandt! Trods corona og skærpede retningslinjer er det muligt at opleve hele to julekoncerter i Samsø Hallen arrangeret af Søholm Operas Støtteforening.  Her er god plads til at passe på optrædende såvel som publikummer og til at overholde samtlige corona-regler.
Så køb trygt jeres billet til en eller begge koncerter og oplev suset af levende musik - for fuld udblæsning!

HÄNDELS MESSIAS

Messias vender tilbage efter den store succes sidste år i Tranebjerg Kirke. I år med et endnu længere uddrag fra 1. og 2. del af det skønne værk.

Samsø Hallen kalder på store stemmer, og derfor kommer landets førende Wagnersopran Brit-Tone Müllertz på besøg.  Samsø kender Brit-Tone fra Opera In Unlikely Places i 2018 og 2019.  Baspartiet synges af en af Danmarks allerbedste bas-barytoner og Kongelig Operasanger, Jens Søndergaard.

Ligesom sidste år ledes slagets gang af den dygtige dirigent Anne Marie Granau, som til daglig er chefdirigent for Sankt Annæ Pigekor. Hun leder denne gang et større kammerensemble af musikere fra Århus Symfoniorkester, studerende fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium og MGK på Sankt Annæ. Koncertmester er Tue Lautrup, som også ledede julekoncerterne i 2017 og 2018.

AMAZING CHRISTMAS

Oftest må vi vælge genre når vi går til koncert.
Men i år har jazzsangeren Sinne Eeg, operasangeren Andrea Pellegrini og soulsangeren Christina Boelskifte valgt at give landets musikinteresserede en julegave i form af en koncert, der har det hele!

Publikum kan opleve klassiske toner der giver gåsehud, kraftfuld soul der griber fat helt inde i sjælen og swingende jazz man bare ikke kan sidde stille til. Der er kort sagt imponerende stemmer og skønne harmonier, smukt leveret af tre af de aller dygtigste sangerinder i landet.

Andrea Pellegrini, Christina Boelskifte og Sinne Eeg synger normalt hver sin type musik, men til denne unikke lejlighed er de gået sammen med ét fælles mål – at give koncertgængerne en festlig koncert med en bred vifte af Julens bedste sange.

De akkompagneres af pianisten Magnus Hjort, bassisten Thomas Fonnesbæk og trommeslageren Rasmus Lund.

For mere information se venligst annoncen her i avisen og på Søholm Operas hjemmeside

BØRNENE
Hvad med børnene? De er bestemt ikke glemt. Men med så strenge corona-regler besluttede Samsø Skole, Pastoratet og Søholm Opera sig for at udskyde en planlagt event til næste jul. I stedet optræder Søholm Opera for skolebørn i en særlig ‘Julesang og operaklang’ event i Tranebjerg Kirke, hvor julemusik gennem tiderne præsenteres på en sjov og underholdende måde.

STØTTE
Julens koncerter og events støttes af Augustinus Fonden, William Demant Fonden, Knud Højgaards Fond, Aage og Johanne Louis-Hansens Fond, Kapelmesterforeningen, Samsø Rederi og Samsø Kommune

Som altid får Søholm Operas Støtteforening stor hjælp fra mange gode mennesker. Events som disse kunne ikke finde sted uden de fantastiske frivillige, som gang på gang stiller op.

Pressemeddelelse Søholm Opera